ponedjeljak, 18. rujna 2017.

Patike , tenisice ...obuća za trčanje

        Patike ili tenisice . Za vrijeme bivše države bilo je svejedno . Koristio se i jedan i drugi izraz . Uspostavom hrvatske države normalno je da se počelo sa korištenjem standardnog hrvatskog književnog jezika u javnom životu . I kako to obično biva u pokušaju čišćenja od nepoćudnih riječi dolazi do smiješnih situacija sa izmišljanjem nakaradnih izraza za neke stvari ( npr. zrakomlat itd.). Sva sreća da je većina toga ostalo samo na prijedlogu . Što se tiče patika ili tenisica tu se nije pokušalo izmisliti novu riječ , već se opredijelilo za riječ "tenisica" . Patika se odbacila pod obrazloženjem da je to turcizam tj.posuđenica od turske riječi patik što označava papuču . Sve bi držalo vodu kad u hrvatskom književnom jeziku ( i u svakodnevnom korištenju ) nebi bilo brdo tuđica pa i turcizma ( npr. dućan , sat , čarape , pamuk , limun , majmun , sapun ,bubreg , boje ...) . Uostalom riječ tenisica isto tako može biti upitna iz više razloga . Riječ tenis nije hrvatska riječ , već dolazi iz francuskog i engleskog jezika . Osim toga označava sasvim određeni sport . Iz toga proizlazi da bi tenisice trebali zvati sasvim određeni tip sportske obuće za igranje tog sporta . I to bi bilo u redu . Ali onda dolazimo do prilično  blesavih i jednostavno nespojivih izraza poput tenisica za trčanje , za košarku , mali nogomet itd. Čudno da nisu izmislili neki blesavi izraz koji bi barem bolje odgovarao obući za trčanje npr. trkalice ili trčalice . I kako mi je osobno ( a drugi kako žele )" tenisica za trčanje" blesav izraz , ja ću i dalje koristiti riječ patika . I tako dolazimo  napokon do onog bitnog što sam želio kazati .                                                                                                 Jučer sam nakon duge potrage kupio nove patike . Adidas  " supernova M" . Potraga je bila duga iz više razloga . Prvi i osnovni razlog je cijena . Najkvalitetniji modeli od svih poznatih marki  se kreću u rasponu od 900-1400 kuna što je prilično skupo . Zbog toga pokušavam ubosti vrijeme kad neki dućani stave popust na takve artikle . Tako npr. Adidas shop zna stavit u nekoliko navrata godišnje popust i do 40 % , kad trebaju stići novi modeli . Onda treba biti brz i kupiti po povoljnoj cijeni . Prije dvije godine sam tako kupio sebi svoje prve prave patike za trčanje , a prošle godine supruzi i kćerki . Još kad se to podijeli na nekoliko rata preko kartice ispada jako povoljno . Ove godine sam međutim promašio za par dana pa nije više bilo mojeg broja . Pokušao sam i preko web prodaje od nekoliko dućana koji imaju svoje dućane u Puli , ali isto nije bilo baš ništa prihvatljivo . Uostalom ne volim naručivati takve stvari na neviđeno . Svake godine isti modeli od gotovo svih proizvođača se toliko mijenjaju , da ponekad ostane isti samo naziv modela . Pa onda ti pokušaj opet kupiti model koji ti odgovara od ranije . Nema šanse .Zato ja volim kad kupujem lijepo izvrtit u ruci svaku patiku , opipati , savinuti , obuti i nagaziti dok me ne uvjeri da je baš ona ta koja meni paše . I zato mi idu na živce trgovine koje nemaju sve modele na skladištu , već se treba naručiti preko weba . Pa onda idi nekoliko puta u trgovinu i još ako na kraju ne odgovaraju ...Ne hvala .
   Uglavnom već sam izgubio svaku nadu da ću na vrijeme uspjeti kupiti nove patike , tako da ih stignem malo razgaziti prije maratona u Ljubljani kad sam se sjetio  Intersporta . Tamo nisam bio već dugo , a uostalom nikad nisam tamo naišao na neki veći popust . Ali ajde , ništa me ne košta proć i vidjeti .Odem ja tamo kad ono  akcija povodom Zagreb maratona i nađem ja ono što mi paše . Popust 30 % . Wow , probam ih ja , sve paše . Pitam prodavačicu koliko ih još imaju kako bih eventualno još negdje pogledao , kad ono zadnji broj . Uzimam . Sad sam neko vrijeme miran po tom pitanju .

Nema komentara:

Objavi komentar