ponedjeljak, 24. listopada 2016.

Maratonci trče počasni krug

  Zadnji tjedan prije svog prvog maratona dosta pratim sve oko utrka i prije dva dana pročitao sam članak o trkaču Ed Whitlocku koji je u svojoj 85-toj godini istrčao novi svijetski rekord u maratonu za starosnu kategoriju od 85 godina. Bio sam istinski oduševljen , a doslovno me je frapirala činjenica da je postigao vrijeme 3:56:33 . WHOU . Kapa do poda . Ja bih iduće nedjelje bio presretan da istrčim takvo vrijeme , a mlađi sam 28 godina od dotičnog gospodina. Istina nisam baš neki sjajan trkač , ali nisam ni za bacit . Prosječan rekreativac koji se za tu utrku sprema već pet mjeseci . Po svemu bih trebao istrčati dosta brže , ali ... To mi je prvi maraton i iskreno malo me strah onoga što me čeka nakon trideset i nešto kilometra . Kako će tijelo reagirati na napor sa kakvim se još nije imalo prilike sresti , hoću li naići na taj famozni zid itd. Stoga mogu samo osjećati poštovanje prema ljudima kao što je Ed ili kolega trkač iz mog kluba Bepo koji će u 84.godini iduće nedjelje krenuti u još jedan maraton .I onda pročitam na blogu od Runningdide  kako neki bivši trkači misle da je to nepotrebno i neprimjereno dokazivanje nekog starca . Kao i Ivan ostao sam zaprepašten takvim načinom razmišljanja . Smatraju li oni da se bavljenje sportom svodi samo na neko dokazivanje ? Sport je i zabava i igra i nadmetanje i tjelovježba i briga o svom tijelu , kondiciji i zdravlju kako tjelesnom tako i mentalnom . Kroz sport se stvaraju prijateljstva , sport povezuje ljude različitih  dobi , zanimanja , spola podrijetla i rasa . I sad svesti nečije bavljenje sportom samo na dokazivanje je totalno deplasirano .Uostalom zašto se netko nebi dokazivao i u poznim godinama . Smatraju li dotični da je bavljenje sportom samo za mlade ljude i koja bi to trebala biti dobna granica  ? Možda 30 , 40 ili 50 godina ? Znači primjereno je po njima trčati do xx godina i kad ih napuniš " dosta  više ,nije primjereno , samo se sramotiš , nemoj više . Sjedni tamo u fotelju , miruj i čekaj da otegneš papke . Što si dokazao , dokazao . Nemoj više nije primjereno" . Ma ODJEBITE sa takvim stavovima . Možda su bili solidni trkači , ali sportaši očito nisu bili nikad . A možda ih žulja to što više nisu u stanju otrčati brže od Eda ( vjerujem da više ne trče jer nije primjereno za njihove godine ). Uostalom dosta o njima . Što se tiče Eda i sličnih "neprimjerenih " sportaša bitno je ono što su oni sebi uspijeli dokazati , a to je da nema predaje . Dok vrijeme nezaustavljivo protiče , a većina njihove generacije je već pod zemljom , oni žive život punim plućima i uživaju u tome . I nije bitno što trče možda svoj posljednji maraton , oni koji su ih olako ocrnili svojim komentarima svoj su odavno otrčali .

Nema komentara:

Objavi komentar