utorak, 21. studenoga 2017.

Opušteno

  Treći tjedan nakon maratona je upravo završio i sa njim i oporavak . U prvom tjednu sam tek u četvrtak otrčao  5 km lagano na stadionu u društvu razmjenjujući dojmove sa utrke . U nedjelju sam se odlučio na lagano rastčavanje prateći Miru na prvom kolu zimske lige . Medulin se ipak ne propušta . Ostala dva tjedna sam uglavnom odrađivao u nešto lakšem tempu maratona . Sad se mogu opet pomalo vratiti normalnom treningu .
   Što se tiče otrčanog maratona , sad kad su se malo slegli dojmovi mogu  napraviti objektivniju analizu same utrke . Ove godine sam si za jedini cilj postavio rezultat ispod 4 sata . Tome je bio prilagođen i program priprema koje su krenule još krajem šestog mjeseca . Na kraju je cilj i postignut . Otrčao sam 19 i pol minute brže nego prošle godine i obilato nadmašio zadanu vremensku granicu .Kad malo proanaiiziram prošlogodišnje pripreme i utrku sa ovogodišnjom neki se zaključci nameću sami po sebi .
   Prva i osnovna razlika su pripreme . Iako su prošlogodišnje bile duže , tijekom ključnog dijela priprema spopale su me neke ozljede koje su me omele i navele da korigiram plan priprema i u utrku krenem ipak nedovoljno pripremljen za ciljeve koje sam si postavio . Naročito je do izražaja došlo manjak dužinskih treninga , koji se očitovao kroz velik pad tempa u drugom dijelu utrke . Kako su ozljede ( trbušni zid i vanjska strana koljena ) bile uglavnom posljedica zanemarivanja vježbi za jačanje trupa , odlučio sam na kraju svakog treninga ubaciti upravo seriju takvih vježbi . To je doprinijelo tome da sam ovogodišnje pripreme uspio odraditi u potpunosti prema zamišljenom planu priprema . Što se tiče dužinskih treninga ovaj puta sam zadnja dva mjeseca odradio u tempu maratona kako bi se što više naviknuo na taj tempo .
   Drugi faktor koji je imao utjecaj na ovogodišnji rezultat je svakako iskustvo sa prošlogodišnje utrke i drugačije postavljeni ciljevi . Dok sam se prošle godine malo pribojavao same utrke i onog što me može zadesiti nakon tridesetog kilometra , ove godine sam u utrku ušao prilično samouvjereno . Znao sam stazu i dobro sam pripremljen tako da se nisam bojao nikakvih demona ni zidova kad postane teško . Osim toga dok sam prvi maraton trčao sa glavnim ciljem da završim utrku i samim time možda nesvijesno trčao malo previše kompromisno na sigurno , ove godine sam trčao sa jedinim ciljem da otrčim ispod 4 sata tako da sam otrčao bez ikakvih kočnica i do daske .
   Nakon svega mogu zaključit da ostaje još prostora za poboljšati ovaj rezultat , jer prema nekim kontrolnim utrkama tijekom priprema , prema Jack Daniel-sonovim tablicama tempo za maratonsku utrku odgovara onom što sam ga držao do polovice utrke . Kako mi je nakon toga pao toliko da sam završio desetak minuta sporije od njihove procijene , mislim da imam dosta rezerve  za poboljšanje kroz malo dorađenije treninge dužine .
   Sad kad je oporavak završio , ostaje za odrediti ciljane utrke tijekom proljeća i prema tome napraviti novi plan .

Nema komentara:

Objavi komentar