četvrtak, 10. studenoga 2016.

Svođenje računa

   Drugi tjedan oporavka nakon maratona protiče u laganom trčanju od 10 km svaki drugi dan . Dojmovi su se slegli i stiglo je vrijeme za podvuć crtu i svođenje računa . Sve u svemu prilično sam zadovoljan svojim prvim maratonom . Ljubljanu sam odabrao zbog staze koja nije teška i predivne atmosvere koja vlada cijelo vrijeme takmičenja u šta sam se uvjerio prošle godine . Tako je bilo i ove godine . Ulice pune ljudi svih uzrasta koji prate utrku i navijaju za sve trkače . Djeca pružaju ruke i daju " pet " . Svi su dobre volje i ljubazni . Uz stazu na puno punktova živa glazba koja svojim ritmom daje poticaj takmičarima . Limena glazba , puhači , punk rock band , raznorazni bubnjari ... Jednostavno cijeli grad živi sa trkom . Još kad se potrefi lijepo vrijeme , što češ bolje .
    Pred svoj prvi maraton prilično sam se bojao onog što me čeka u zadnjih deset kilometra . Zbog toga sam svakako želio krenuti u društvu nekog iskusnijeg kolege približnih mogućnosti , sa kojim bi lakše održavao tempo kad počinje biti teško . Nažalost velika gužva na startnoj ravnini , nigdje nikog poznatog i prisiljen sam bio odraditi utrku sam . S te strane sam vrlo zadovoljan kako sam istrčao utrku . Bio sam priseban i koncentriran tijekom cijele utrke . Tjelesno sam dobro podnio sve i kad je postalo teško . Disanje je bilo dobro , glava bistra , nisam imao problema sa probavom ni mučnine .Jedini problem su bile otežane noge nakon tridesetog kilometra , tako da sam imao problema sa održavanjem tempa . Ali to su uglavnom subjektivni osjećaji i dojmovi . Pravu sliku utrke mi mogu objektivnije prikazati brojčani podaci . Drugi cilj koji sam si zacrtao prije starta bio je bilo koje vrijeme ispod 4sata , kojeg nažalost nisam ostvario . Koji su razlozi za to pokušat ću otkriti kroz analizu vremena tijekom utrke.
    Prvih 20 km tempo mi je bio 5:22 minuta po kilometru (uključujući stanke na okrepnim stanicama gdje sam se ukupno zadržao oko 1 minute )  , što je bilo  malo brže od zamišljenog prosjeka od 5:25 po kilometru . Od 20-30 km tempo mi je pao na  6:00 u prosjeku ( na okrepnim stanicama sam se zadržao oko 2 minute ) . Do 32 km još sam uvijek bio u ukupnom prosjeku za ispod 4 sata . Od 32 - 39 km tempo je i dalje bio  malo preko 6 minuta , ali i vrijeme na okrepnim stanicama raste na 3 minute , uz još jednu kratku stanku zbog istezanja ( grč u zadnjij loži ) na 38. kilometru . Od 39 km do cilja uspijevam popraviti tempo za dvadesetak sekundi . Na kraju vrijeme 4:08:09 , što je za desetak minuta preko planiranog . Razlog može biti u premorenosti zbog cjelodnevnog branja maslina za vrijeme taperinga ( za utjehu bar će biti dosta ulja ), isto kao i nedovoljna i nekvalitetno odrađena kilometraža kod treninga dužine . Za idući maraton morat ću povećati broj i volumen dužinskih treninga kako bih povećao izdržljivost i spriječio pad tempa u drugom dijelu utrke . Da bih izbjegao opasnost od pretreniranosti svaki četvrti tjedan priprema bit će smanjenog volumena i intenziteta . Za svaki slučaj još ću potražiti savjet od Runningdide Ivana . Toliko o Ljubljanskom maratonu .

Nema komentara:

Objavi komentar